Thursday 25 December 2014

Lelaki 72,kecewa keluarga tergesa-gesa sahkan dia mati

No comments
Seoarang lelaki  hidup semula sejurus
keluarganya membakar mayatnya pad
satu upacara pengebumian ,

Deepak Singh 72 sebelum itu rebah
di rumah di depan keluarganya di
Bhilwada Rajashtan  negeri  di barat
laut India sebaik keluar untuk memberi
makan haiwan ternakannya,

Dia kelihatan sehat apabila bangun pagi
itu dan keluar untuk melakukan kerja
harianya .Tetapi pagi itu dia rebah
ketika dalam perjelanan ke kandang
lembu.

Saya bergagas mendapatkan-nya
dan tidak  nampak tanda tanda dia
hidup.Degupan nadi jantungnya terhenti
sama sekali.

Seluruh keluarga saya bersetuju datuk
saya sudah mati,Seorang doctor yang
di panggil juga mengesahkan-nya,
kata cucu Deepak.

Randa Nalwa 26,Selaras dengan adat
agama hindu,keluarga itu melakukan
persiapan untuk membakar mayatnya,
dan mula membaca mantera amalan biasa
untuk mengucapkan selamat tinggal
kepada orang yang sudah mati.

Ketika bacaan itu semakin kuat ,saya lihat
tubuh datuk saya bergarak,saya mulanya
menyangka ia hanya imaginasi saya,
Tetapi dia kemudian membuka mat
dan duduk,'kata Banda.

Menyadari kesilapan mereka dia dan bapa
saudaranya Gulshan  56 serta merta membantu
pesara itu,

" Murjur kami belum memula membakar
unggun "kata Banda,
Deepak yang juga terkejut berkata dengan
nada kecewa"saya harap lain kali mereka
tunggu saya benar mati sebelum cuba
membakar saya"Deepak kata,

Harian Metro.

No comments :

Post a Comment