Tuesday 13 January 2015

Kesal tak bermakna lagi;

No comments
KUALA  LUMPUR:


"Walaupun menagis air mata darah sekali
pun ,tidak mungkin saya akan mendapat
semula isteri saya, Angkara cemburu buta
saya tergamak melafazkan cerai talak tiga
kepada dia",Kata seorang lelaki yang hanya
ingin di kenali sebagai Razak 27,meluakan
kesilapan dilakukan nya.

Menurutnya dia mengakui sikap panas baran
sukar dibendung sejak mereka berkahwin
setahun lalu dan pantang berlaku perselisihan
faham ,mereka pasti bertangkar dan kadangkala
dia memukul isterinya yang dikenali sebagai
Zura berusia 26 tahun.

Saya sedar kesilapan itu kerana saya sudah
kehilangan ister tercinta dan mustahil kami
akan dapat kembali bersama,Semuanya  berpunca
selapas berlaku salah faham selapas saya menyangka
dia berlaku curang selapas melihat lelaki tidak
dikenali berada di dalam rumah kami di Ampang
ketika saya pulang dari tempat kerja"katanya.

Saya  ketika itu yang kepanatan selapas seharian
berkerja terua mengamuk dan berlaku pertangkaran
antara kami."Walaupun isteri saya memberitahu
lelaki itu ada rakannya ,namun kerana ikutkan
panas baran dan cemburu buta saya bagaikan
dirasuk setan,terus menampar dan memukul
isteri saya"katanya dengan kesal.

Menurutnya,dia ketika itu tidak menyedari rakan
isteri nya itu berada di tandas,dia tanpa berfikir
panjang terus melafazkan cerai talak tiga menyebabkan
isterinya terkedu.

Bagaimanapun sebaik saya melafazkan cerai itu
baru saya sedar semua ini hanya lah salah faham,
apabila rakan isteri saya muncul dalam keadaan
terpinga pinga.

SAYA RASA DUNIA KETIKA ITU GELAP
DAN SAYA TERUS TERDUDUK"dengan
tindakan BODOH saya.Selapas itu isteri saya
terus keluar dari rumah dan pilang ke pengkuan
keluarganya,"katanya.

Dia berkata sejak  insiden itu dia mendapatkan
khidmat nasihat kaunseling untuk menaganni
sikap panas baran dan dia membertahu dia kini
semakin dapat mengawalnya.

Walaupnu saya berubah namun tidak mungkin
kami dapat bersama kembali,Nasi sudah menjadi
BUBUR.

"APA apapun saya ingin momohom keampunan
kepadanya dan berdoa semoga dia bahagia kerana
antara kami ,sudah tiada  jodoh "katanya dengan sedih.

H,METRO.

No comments :

Post a Comment